Gudstjänst med scoutinvigning och barnsamling

”Kristi återkomst” är temat på söndag då vi ser framemot att höra Krister Burström predika med utgångspunkt från Uppenbarelseboken. Vi har ju under hösten studerat just Uppenbarelseboken i en av våra bibelstudiegrupper. Därifrån har jag hört flera säga att de fått en ny syn på bibelns sista bok som de tidigare sett som lite ”skrämmande”. Under dessa kvällar i ”Måndagsgruppen” har bilden ljusnat och Jesus fått vara i centrum. Stefan o Lovisa Burman, Helena Marksén m.fl sjunger och spelar. Vi får även ta del av Scoutinvigning och under predikan samlas alla barn i Gudstjänsten en trappa ner. Gemenskap vid fikaborden med goda samtal blir det också såklart.

Under skyltsöndag (efter Gtj) kommer våra scouter med ledare att stå på gågatan utanför kyrkan och sälja ved mm.

Visst låter det som en trevlig förmiddag i vår fina Rosa Kyrka, där alla är välkomna att fira Gudstjänst tillsammans!