Gudstjänst

”Kärlekens Väg” är temat denna söndag. Krister Burström predikar, Sara Norén o Emmy Mikaelsson spelar och sjunger. När vi kommer tillsammans för att fira Gudstjänst kommer vi både för att ge till – och ta emot från Gud och varandra. Det är inte några få som betjänar oss andra i bänkarna utan vi kommer tillsammans för att tjäna Gud o betjäna varandra i kärlek med de gåvor vi fått. Låt oss komma med en förväntan på vad Herren genom sin Ande vill göra mitt ibland oss denna söndag förmiddag i Equmeniakyrkan Skellefteå! Ta tillfället att be tillsammans med någon, tända ljus, dela något från ditt hjärta osv. Efter samlingen i kyrksalen fortsätter gemenskapen vid fikaborden en trappa ner. Vid ditt första besök bjuder vi på fikat. Välkommen till Rosa Kyrkan! Gud välsigne dig!